Durf en daadkracht
Creëer je Why
Zoals we in het boek al uitleggen; deze oefening lijkt makkelijk, maar dat is het niet. Bij de 'waarom'-vraag verval je snel in wát je doet, niet waaróm je het doet. Vraag dus steeds door als je deze opdracht doet. Het is vaak makkelijker om iemand anders door te laten vragen. De ervaring leert dat je 4 tot 7 keer de waaromvraag moet stellen om bij je echte drijfveer te komen.
Download Why-oefening
Big Hairy Goal
Leuk dat je met de Hyner-piramide aan de slag gaat! Voordat je aan je plan gaat werken, stel jezelf dan eerst de volgende drie vragen:
1. Wat wil je bereiken?
2. Wat heb je nodig?
3. Wat houd je tegen?
Klantreis
Geef voor de drie fases bij elke stap aan hoe de klant bepaalde momenten tijdens de klantreis ervaart. Doe dat door vinkjes te zetten bij zon, half bewolkt of regen. Let op, het hoeft niet altijd zonnig te zijn. De kracht ervan zit in de zogenoemde peak-end-regel. Dat wil zeggen dat mensen vooral het gevoel van de laatste ervaring onthouden. Dus zowel de mindere momenten als de pieken in de ervaring.